SISSOLA SUKUSEURALLE

Nyt se on totta!!!

Ilomantsin kunnan  kunnanhallituksen kokoushuoneessa oli

arvovaltainen tapahtuma, kun kunta luovutti valtuuston puheenjohtajan  Hannu Hoskosen, kunnanhallituksen puheenjohtajan Hilkka Hiltusen, teknisen johtajan Veijo Kurjen ja  kunnanjohtaja Markku Lappalaisen läsnä ollessa lahjakirjan sukuseuralle.

Tämä tapahtuma oli keskiviikkona 29.6. 2016.

Kunta kävi maakunnan kahden kansanedustajan: Hannu Hoskosen ja Anu Vehviläisen kanssa pitkän työrupeaman ennen kuin asia eteni päätökseensä. Kaikkia näitä henkilöitä sukuseura kiittää sydämestään, sillä ylimääräinen sukukokous oli yksimielinen lahjoituksen vastaanottamiseksi ja siten  iloinen tehdystä

työstä.

Sukuseurasta olivat läsnä puheenjohtaja Unto Kuittinen, varapuheenjohtaja Matti Romppanen, sihteeri Anja Kuittinen ja edelliset puheenjohtajat Raimo Sissonen sekä Hilkka Sissonen.

Lahjakirjan allekirjoittivat puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja sihteeri sukuseurasta, ja kiinteistöjen omistus alkoi välittömästi allekirjoitushetkestä.

Omistusmuutos kesti yli kolme vuotta kaikkine kiemuroineen.

Seuraava työ onkin käytännön teknisten asioiden hoitaminen; sähköliittymä, vakuutuksen ottaminen ja lainhuudon hakeminen ja tietenkin vesikattojen uusiminen mahdollisten avustusten mukaisesti.

TERVETULOA AVOIMILLE PÄIVILLE JA TALKOISIIN SISSOLAAN 20-21.7.

Omistushenkeen ja hetkeen päätettiin pitää Avoimet ovet-tapahtuma Mekrijärvellä heinäkuun 20. ja 21. päivänä  alkaen klo 10 ja iltapäivään klo 16.00. Ottakaa mukaan joitain työvälineitä ruohon leikkaamiseksi ja piha-alueen siivoamiseksi.

Ruoka- ja kahvitarjoilu molempina päivinä.

Kaikki ovat tervetulleita katsomaan  Sissolaa ”omistajan näkökulmasta” ja sen henkistä perintöä Mekrijärven rannalla!

Samalla voitte esittää hyviä ajatuksia  Sissolan hyödyntämiseksi ja perinteiden jatkamiseksi.

YLIMÄÄRÄINEN SUKUKOKOUS 3.4.

Sukukokous jouduttiin pitämään sääntömuutosten vuoksi. Tärkein syy  oli tietenkin lahjan  vastaanottamisen mahdollistaminen. Kaikki asiat päätettiin yksimielisesti ja erittäin rakentavassa hengessä.

Kokouksessa kannatettiin myös lämpimästi vapaaehtoista kannatusmaksua toiminnan tukemiseksi.

Seuran tilin numero on FI 281081350000 9372 ja viitteenä ”kannatusmaksu” ja saajana Sissosten Sukuseura ry.

Osanottajia oli 19 henkilöä.

UUSITUT SÄÄNNÖT JA  LAHJOITUKSET

Patentti- ja Rekisterihallitus käsitteli  muutosesitykset  nopeasti, ja uudet osittain muutetut säännöt tulivat voimaan 13.5. 2016.

Uusien sääntöjen 3:nnen §:n mukaan sukuseura  voi toimintansa kattamiseksi ottaa   ” vastaan lahjoituksia, testamentteja, omistaa ja hallita kiinteää ja irtainta omaisuutta sekä harjoittaa toiminnan ja omaisuuden ylläpitoon tarkoitettua liiketoimintaa ja varainkeräystä”.

TERVEYTTÄ JA VOIMAA  SUKULAISET JA TERVETULOA SISSOLAAN!

Tampereella, 5.7. 2016

Unto Kuittinen                   Anja Kuittinen